Přípravy na Svět knihy 2016

Na loňském knižním veletrhu Svět knihy jsem byla poprvé a byl to rozhodně nezapomenutelný zážitek. Lidí všude plno, vedro k zalknutí a vzduchu se nedostávalo. Ale užila jsem si knižní atmosféru. :-) Pár knižních blogerů jsem viděla, většinou chodí po skupinkách, nebo alespoň po dvojicích, takže se dají v davu rozeznat. :-) Nikoho jsem se však neodhodlala oslovit, já vlk samotář se bojím cizích lidí, takže jsem se snažila držet, co nejvíc neviditelná.
     Byla jsem tam sama v sobotu a snažila se procházet stánky a vystavované knihy, ale na můj vkus je to prostě příliš monstrózní akce. To víte, jsem milovník maličkých knihkupectví a antikvariátů, takže tohle na mě bylo moc velkolepé.

     Letos jsme se s Narciskou dohodly, že pojedeme spolu. Původně jsme přemýšlely, že bychom vyrazily až v neděli, to by na veletrhu nemuselo být už tolik lidí, ale nakonec se pojede v sobotu, takže se už těším na ty davy lidí. :-) Program jsem si prošla, sice mě tam pár akcí dost zaujalo, ale nakonec chci jít hlavně na autogramiádu Terezy Matouškové, jinak budu pokukovat okolo Narcisky, která má za úkol mě hlídat, abych nenakoupila moc knih.


     No, kdybyste mě náhodou chtěli pozdravit (vážně nekoušu, i když možná tak vypadám), tak hledejte krásnou a veselou dívku s pestrobarevnou hlavou (to je Narciska) a někde poblíž ní budu já – malý ošklivý skřet s krátkými vlasy, celý v černém a TARDIS taškou. 
     Budu mít své nové, vlastnoruční „fretko-kocouří“ náušnice a na tašce pár mých „brožo-placek“, které jsem si vyráběla na oslavu mé oblíbené bradavické koleje Havraspár, mého blogu Literární koutek „U fretko-kocoura“ a také mého druhého blogu Deník krvesaje, který vede má literární postava krvesajka Anna. :-)


     A pokud by se mezi blogery vážně našel nějaký odvážlivec, který mě osloví, tak sebou vezmu nějaké záložky, které ráda daruji na potkání. Nepotřebujete žádné heslo, prostě mě najděte, pozdravte a já vám jednu či dvě záložky dám. Nepředpokládám, že se bude jednat o moc lidí, přece jen můj blog nikdo nezná, tak si budete vybírat hned z několika motivů záložek. 
     A kdyby se nakonec nenašel nikdo, kdo by mě poznal, v což mé vnitřní já vlastně doufá, tak příští týden udělám na blogu soutěž o záložky.


Můj plánovaný nákup knih

     Ještě bych mohla zmínit, co si hodlám koupit (5 až 6 knih), abyste se mi mohli smát, až mě uvidíte s nacpanou TARDIS taškou a taškami v ruce, protože mě Narciska neuhlídala. :-D Obhlížet budu i antikvariát a jiné stánky, takže určitě nezůstane jen u mého plánu. Jinak se chci také podívat po nějakých pohledech a knižních záložkách. :-)

Knižní klubKniha ztrát a nálezů (Lucy Foley)

BrokilonVlci Sudet a Tanec s carevnou (Petra Neomillnerová) – abych měla celou Tinu Salo kompletní doma

JotaDoctor Who: 11 doktorů, 11 příběhů a možná přidám i Doctor Who: Roj hrůzy (Mike Tuckey)

HostPax 5: Sluhové zla (Asa Larsson / Ingela Korsell)

Co mě zaujalo ze sobotního programu?

11,00 Johanna Sinisalo: Jádro Slunce – autogramiáda
     Knihu Jádro Slunce, což je antiutopie o upadající západní společnosti 21. století, jsem ještě nečetla, ale mám ji v knihovně rezervovanou, tak si jí určitě v blízké budoucnosti přečtu. Uvažovala jsem, že bych tam alespoň nakoukla, ale uvidím, jak se mi bude chtít.

12,00 (14,00 nebo 16,00)  Ze života knihovníka
     Představení hrané před budovou paláce, kde se podíváme na tajemství života Spytihněvy Knihomolovou a její starosti. Snad nebude pršet, protože mě tenhle nápad vážně zaujal. :-)

12,00 – 13,00 Trilogie Tajemství pěti světadílů od Ondřeje Neffa
     Ondřej Neff přepsal nejznámější verneovky a k tomu napsal trilogii Tajemství pěti světadílů – Pán vzduchu, Pán země a Pán moří, kde použil hlavní postavy z verneovek a vyslal je na další dobrodružství napříč celým světem. Zatím jsem četla jen první díl, ale určitě si přečtu i zbylé dva díly, které mám již koupené. Tak proč si neposlechnout něco od autora o jeho tvorbě.

13,00 – 13,45 Tereza Matoušková – autogramiáda
     Temnářce vyšla nová kniha Děti vánice, kterou mi zaslala s věnováním domů. Takže podpis nepotřebuji, ale na živo jsem tuto mladou a talentovanou autorku fantasy ještě neviděla, tak na její autogramiádu bych se vážně chtěla podívat. :-)

14,00 – 15,00 Knihy, časopisy, noviny. Kdo z tisku přežije?
     Debata s komentátory Týdeníku Echo a zástupci prestižního knižního vydavatelství o tom, jak digitální technologie ohrožují prodej tištěných publikací. Tohle mě docela zaujalo, tak možná bych se šla mrknout, ale uvidím, jak se mi bude chtít.

15,00 – 15,50 Mika Waltari a islám
     Přednáška Markéty Hejkalové o vztahu světoznámého spisovatele k islámu, tak jak se projevoval v románech Krvavá lázeň a Šťastná hvězda. Zajímavé téma, navíc knihy od Mika Waltariho mám ráda, tak možná se půjdu podívat, ale uvidím, jak na tom budeme s Narciskou časově.

     Tak to by bylo zatím ke Světu knihy asi všechno, nějaké aktuality budu ještě přihazovat na můj blogový facebook, tak ho můžete sledovat, určitě mě tím alespoň uděláte radost. :-) Jinak se v červnu chystáme s Narciskou na Knihex, ale o tom už někdy jindy.

Komentáře

  1. Taky se chystám na Svět knih a budu tam v sobotu. Třeba se potkáme. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Velmi děkuji za váš komentář.