Linecké cukroví – kolečka a stromečky

Vánoce se kvapem blíží, a tak tu pro vás mám další recept na vánoční cukroví, které patří mezi klasiku a u nás doma se peče každý rok. Letos jsem si ovšem trochu vyhrála a udělala ještě další druh lineckého cukroví, a to stromečky.

Linecká kolečka a stromečky

Na těsto potřebujeme:
150 g hladké mouky
75 g másla
40 g cukru moučkový
1 vejce

Na ozdobení:
- marmelády (já použila naše domácí - rybízovou a broskvovou)
- rozpuštěnou čokoládu
- cukrové ozdůbky

Postup:
- V míse si zpracujeme suroviny a vytvoříme vláčné těsto, které necháme asi 1 hodinu odpočinout v ledničce.

- Na pomoučeném válu rozválíme těsto na plát asi 3 – 5 mm vysoký a vykrajujeme různé tvory – kolečka, zvonečky, hvězdičky a stromečky. Pokud chceme dělat kolečka s otvorem, tak hlavně dodržovat dvojici – kolečko bez otvoru a kolečko s otvorem.

- Tvary nandáme na plech vyložený pečícím papírem a dáme do vyhřáté trouby. Pečeme na 160´C asi 10 minut. Hlídáme, aby linecké cukroví zůstalo světlé, jen mírně zabarvené.

- Kolečka (případně jiné tvary) namažeme marmeládou a slepíme pár – bez otvor dolů a s otvorem nahoru. A je hotovo.

- Letos jsem dělala ještě stromečky, které nemají otvor, ale vrchní díl jsem potřela čokoládou a ozdobila cukrovými vločkami. Pak jsem dva díly slepila marmeládou – bez ozdobení a navrch ozdobený kousek.


Poznámky:
- Na slepování jsem použila naše domácí marmelády, ta červená je rybízová a stromečky jsem slepovala broskvovou marmeládou.  

- Pokud budete potírat čokoládou, tak si v kastrůlku rozehřejeme kousek Omegy a pak rozpustíme čokoládu na vaření. Nebo můžete rozpouštět ve vodní lázni. Záleží, co vám vyhovuje.

Komentáře