Arašídové sušenky

Tentokrát pro vás mám recept na vynikající sušenky podle knihy Rendez-vous v Paříži (orig. That Part Was True), kterou napsala Deborah McKinlay. V románu si Jack a Eva psali dopisy a povídali si hlavně o lásce k jídlu a vaření. V textu najdete mnoho postupů, jak si připravit výborné pochutnání. Mě nejvíc zaujaly „Aršídové sušenky bábinky Cooperové“, které se mají podávat s mlékem. Po dočtení knihy jsem si je podle receptu upekla a byly doslova božské.




Ingredience:
150 g másla
1 malý šálek cukru krystal (já snížila množství na 100 g cukru)
1 vejce
1 velký šálek hladké mouky (cca. 250 g mouky)
1 čajový lžička kypřícího prášku
1 polévková lžíce kokosové moučky
1 velký šálek najemno nasekaných arašídů

Postup:
- Můžete se držet návodu u receptu nebo to udělat jako já.

- Do mísy dáme kousky změklého másla, nasypeme cukr, přidáme vejce, hladkou mouku, kypřící prášek, strouhaný kokos a nasekané pražené arašídy. Všechno dobře proděláme, až vznikne vláčné těsto.

- Hotové těsto dáme vychladit do lednice asi na 20 minut.

- Z těsta vytvarujeme kuličky (velikost asi jako vlašský ořech), které mírně stlačíme na placičku. Dáváme je na plech asi 5 cm od sebe.

- Sušenky pečeme asi 18 minut na 170´C.

Poznámky:
- Pokud jste zvyklý hodně sladit, tak si do receptu přidejte více cukru. U nás nikdo přeslazené věci nejí, takže prostě všude cukr ubíráme.

- Nevím, zda v Anglii mají jiné trouby, ale v té mé elektrické byly sušenky na 190´C začernalé už po 15 minutách. Takže doporučuji teplotu a čas pečení prostě vyzkoušet.



Komentáře

Okomentovat

Velmi děkuji za váš komentář.