Recenze: Hrana touhy - Eve Berlinová

Jak prosouložit celý víkend? Stačí se pár let nevidět, a pak na to hned hupnout...a o zábavu je postaráno.

Kara Crawfordová měla vcelku těžké dětství, protože rodiče od ní požadovali příliš. Ona vždy z povzdálí obdivovala krásného Danta di Matteo a on byl ze střední školy vyloučen proto, že rozbil hubu klukovi, co ublížil Kaře. Co pro něho tato dívka znamenala?
Nyní se oba setkávají po dvanácti letech na večírku, vzájemné sympatie vzplanou a Kara stráví s Dantem celý víkend v posteli. Jde přece jen o sex, tak proč si neužít, ne? Navíc poznali, že mají společný zájem o BDSM a toho by byla škoda nevyužít. Pro Karu je Dante jako zjevení, protože ji neodsuzuje za její touhu po naplácání na zadek, jako to udělal její expřítel. Dante je dokonalý a ona si užívá celé jeho přítomnosti. V pondělí ráno ovšem zjistí, že Dante je novým společníkem v právnické firmě, kde pracuje Kara. Měli by vše ukončit, než jim to přeroste přes hlavu a utrpí práce, přesně tohle si Kara myslí, jenže Dante je tak hříšně sexy a ona tak nadržená na sex s ním, že se prostě nemohou přestat stýkat...

Může Kara s Dantem zvládnout vztah na pracovišti? A jde tu opravdu jen o sex, nebo o něco víc? Najdou k sobě cestu?
..........

Konečně kniha, kde si na BDSM nehrají, ale žijí tím!

Po bestselleru Hrana rozkoše, kde byli hlavními protagonisty spisovatelka Dylan a dominantní Alec, přináší Eve Berlinová příběh Danta di Matteo a Kary Crawfordová v Hraně touhy, která ovšem není o nic méně sexuální a zvrhlých scén si tu rozhodně užijete do sytosti. Jen nečekejte nějaké oplzlé hrátky s tvrdým sexem, na to si Karu příliš neužijete, ta dává přednost naplácání na zadeček a dominantní Dante ji mile rád vyhoví.
A to když jsi mě ohnul přes stůl, abys mi mohl dát na zadek, to vhodné bylo?
(str. 252)
Beze sporu jde o erotický román, hlavní postavy spolu nejraději tráví čas v posteli nebo na jiných místech, jako třeba kancelář či bar, kde se oddávají svým choutkám. Z prvního večera se vyklubal celý víkend, kdy vůbec nevylezli z bytu, takže je jasné, že jejich sexu chtivost je téměř neukojitelná.
 Přesto bych měla výtku, často se zdá, jako by se autorka nemohla rozhodnout, zda píše tvrdý erotický román plný vulgarismů nebo romanci s osudovou láskou a něžnými city. Je sice pravda, že obojí spolu souvisí, ale tady mi to přišlo jako rušivý element a kniha tak působila rozpolceně, stejně jako hlavní postavy Kara a Dante, kolem kterých celý děj točil.

Oba měli těžké dětství, ale dokázali se prosadit, jen Dante si šel tvrdě za svým a Kara se podřídila rodičům, nechala malování a stala se advokátkou, velmi úspěšnou, stejně jako je i Dante. Osudy se střetly, ale oni se nedokážou vyznat ve svých citech. Jsou dospělí lidé a už žádní puberťáci, ale občas se tak stále chovají. Na jednu stranu neustále opakují, jak jim jde jen o sex, ale potají vzdychají o tom, jak toho druhého milují. Ale řeknou si to snad? Ne, to by bylo příliš snadné. Co kdyby je ten druhý nemiloval? A tak dál oddávají sexu, ale o citech nemluví a myšlenky je sžírají, což občas působí až komicky.

Co se týče čtivosti, je kniha skvělá, protože děj (pokud tam tedy nějaká objevíte) rychle odsýpá a ještě se u něho pobavíte, někdy až trapnými chvilkami, ale nudit se vás ani na okamžik nenapadne.
Sice jde vše dopředu odhadnout, ale to nevadí. Kniha je lehká „braková“ literatura, od které nelze očekávat hluboký příběh beroucí dech či dojímavý k slzám, tady jde o zábavu, vychutnání si sexu i romantických chvil. Všeho je tady dostatek, hlavně toho sexu... a dračice ve čtenářkách se probouzejí. Jen neočekávejte nějakou „červenou mučírnu“, kde by měl Dante hezky vyskládané své hračky. Na to se tu nehraje, to si radši zajde do klubu Chrám rozkoše, kde najde vše potřebné a Kara si to tam taktéž užije.

Hrana touhy je lechtivý erotický román, kde se konečně dozvíme o BDSM něco víc, než že je někdo nadřazený a druhý podřazený. Touto tematikou kniha i postavy doslova žijí, proto všechno působí živočišně a milostných hrátek všeho druhu si tu každá čtenářka užije, co hrdlo ráčí. Výborná kniha, která stojí za pozornost všech milovníků (i milovnic) erotiky.

Hodnocení: 3,5/5

Velmi děkuji bux.cz za poskytnutí výtisku k recenzi.

Název: Hrana touhy (orig. Desire´s Edge, 2011)