recenze: Prodám duši Zn. Rychle - Kathleen O´Reilly

Za co všechno jsou lidé schopni upsat svou duši ďáblu? Vypadá to tak, že za cokoliv, třeba i za drahou kabelku...

Vivian (alias V.) je v New Yourku přezdívaná "kabelková dáma", je bohatá, úspěšná a krásná, ale nic z toho nezískala vytrvalostí či pílí. Místo toho raději upsala svou duši ďáblu jménem Lucy, který vymyslel Program pro bohatý život, kde na členy čeká kariérní postup a možnost získat velkou moc. V. této nabídce neodolala a upsala se, nyní získává další lidi (čili jejich duše) do Programu. Není zlá, jen miluje peníze a úspěch, jenže pak zachrání v parku dítě před utonutím, začne randit se slušným "nebohatým" Nathanielem a zorganizuje charitativní večer. Je jasné, že Lucy z toho vůbec nadšená nebude...
Dokáže se V. vymanit u ďáblova vlivu a získat svou duši zpátky? Jaké plány s ní má Lucy? Změní V. svět?
...
Od knihy jsem čekala hodně, hlavně vtip, zábavu i zajímavé postavy, bohužel jsem v ní nenašla ani jedno, přesto však není kniha úplně k zahození. Prostě jde o průměrnou oddychovku, která osloví hlavně náctileté slečny.

Mě osobně vůbec nesedla, hlavně postava V., která mi neskutečně lezla na nervy, a někdy jsem měl sto chutí jí těmi kabelkami umlátit. Byla hrozně nerozhodná, až působila pomateně. Jednu chvíli měla nějaký názor a za chvíli už zase úplně jiný. Nikdy jsem nevěděla, na čem u ní jsem.
Bohužel se kniha točila jen kolem V., takže byla neustále předtřásaná čtenáři před očima i ty její praštěné eskapády.

Samotnou knihu rozhodně nezatracuji, protože námět děje byl zajímavý, i když ne nijak originální. Něco obdobného zpracovává kniha (i film) Ďábel nosí Pradu nebo film Ďáblův advokát s úchvatným Al Pacinem.
Tady však byla jen Lucy, což sice byla ďábel, ale trestala jen tím, že zvětšovala boky či zadek, což mi přišlo dost trapný. Co je tohle za trest? Takhle se asi trestají jen anorektické nádhery. No jo, je jiná doba.

Kdyby byly postavy více zajímavé a v ději vynikly i další postavy, kromě V., tak by to knize dodalo na záživnosti, takhle jsem se chvilkami i nudila.
K tomu děj ubíhá různými tempy, někdy plyne rychle a jindy se vleče. Pokud vás kniha nezaujme, tak se vám bude stávat do druhé.

Přesto je kniha čtivá, ale ne každému bude vyhovovat autorčin styl. Mě tedy vůbec nesedl.
Ale je to jen můj názor, který nikomu nevnucuji. Jistě se najde spousta lidí (náctiletých dívek), kteří budou z knihy nadšeni.

Jedná se o oddychové čtení s velmi lehkým dějem, který zaujme mladé dívky a jediné větší akce se dočkáme až v závěru.

Hodnocení: 5/10
.
Velmi děkuji nakladatelství Baronet za poskytnutí výtisku k recenzi. Knihu si můžete zakoupit zde.
Název: Prodám duši Zn. Rychle (orig. The Diva´s Guide to Selling Your Soul, 2005)
Autor: Kathleen O´Reilly
Překlad: Daniela Čermáková
Vazba: Tvrdá s přebalem
Počet stran: 280
Vydal: Baronet, 2012 (1. vydání)
Doporučená cena: 269 Kč

Komentáře