Recenze: Můj kamarád upírek - Angela Sommerová-Bodenburgová

Tahle kniha je taková moje srdcovka, dostala jsem ji k Vánocům, když mi bylo asi sedm a úplně jí zbožňovala. Bylo to mé první setkání s upíry, a tak jsem z knihy měla noční můry, že mě upíři vysávají nebo jsem zavřená v rakvi. Ruprecht i jeho rodina vypadal tak děsivě... Nyní po 18 letech je to stále moje oblíbená knížka, která v knihovničce má své místo a ráda se do ní znovu a znovu začtu.
Děj:
Tonda má rád horory a každou sobotu večer zůstává sám doma, protože jeho rodiče chodí ven. Jednou, když se chce dívat na televizi, si všimne, že je něco na okně. Je to upírek Ruprecht, který taky rád čte horory a půjčí si od Tondy knížku.
Lidský chlapec Tonda je tak nevědomky zatažen do Ruprechtovy rodiny Šlotrštejnů, kde se setkává s upírkovo sestrou Ankou, která je ještě příliš malá a pije mléko, a ta se do Tondy zakouká a bratrem Lumpasem. S nikým dalším se prozatím nesetká, protože by to nemusel přežít. Jen tetička Dorothea ho málem objeví v hrobce, když je v ní Tonda na návštěvě.
Postupně se Tondovi život stále víc zamotává, protože jeho rodiče nevěří na upíry, takže jim asi může těžko vysvětlit, že Ruprecht a Anka bude chodit na návštěvy jen v noci.
Vydrží přátelství Tondy a Ruprechta? Nebo se snad z Tondy stane upíří svačina? A nebude dělat problémy správce hřbitova?
.
Můj názor:
Obvykle se snažím psát recenze objektivně, ale u téhle knihy to prostě nejde. Je to skvělá dětská hororová pohádka, která mě naprosto okouzlila a během čtení jsem se nemohla vůbec odtrhnout.
.
Rozhodně je čtivá a příběh se velmi rychle odvíjí, ale co jiného také čekat od knížečky se 124 stránkami. Přesto tu jsou zajímavé postavy, i když nejsou příliš propracované, stejně si je zamilujete.
Jen u malých dětí dávejte pozor, aby neměly noční můry, já je v sedmi letech měla. Vysvětlete malému dítěti, že to co čte, není skutečné.
.
I na tak málo stranách se povedlo autorce vykreslit zajímavý příběh s příjemnou zápletkou a milými postavami, tedy až na tetičku Dorotheu, kterou byste asi nechtěli potkat v noci u hřbitova, protože je z rodu Šlotrštejnů nejkrvelačnější.
Postavy tady shrnovat nebudu, v knize to bylo uděláno úžasně, tak jsem to jen vyfotila. (najdete to níže)
.
Kniha je obohacena o překrásné ilustrace, které má na svědomí Amelie Glienkeová. Skvěle doplňují text a děti si tak mohou příběh lépe představit.
.
Můj kamarád upírek je vlastně takový hororová pohádka s upíry pro děti, kterou si mohou přečíst všechny věkové kategorie. Ti ji sice tak neprožijí, přesto jako zábavné oddychové počtení je úžasná. Pobaví a odpočinete si od denních starostí. Prostě budete moci "vypnout" a nechat se unášet fantazií...
.
Hodnocení: 10/10
Název: Můj kamarád upírek (orig. Der kleine Vampir, 1986)
Autor: Angela Sommerová-Bodenburgová
Ilustrace: Amelie Glienkeová
Překlad: Drahuše Kulová
Vazba: Tvrdá
Počet stran: 124
Vydal: Ivo Železný, 1994 (1. vydání)
Doporučená cena: 49 Kč

Komentáře

  1. nebylo to natočené i jako kreslený seriál ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak o tom nic nevím. Ale knížku prostě zbožňuji. :-)

      Vymazat
  2. Našla jsem Ti i video :D https://www.youtube.com/watch?v=mNqGLntq9-k

    OdpovědětVymazat
  3. Moc děkuji, tohle jsem vážně netušila. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Velmi děkuji za váš komentář.