Recenze: Nebezpečná láska - Kateřina Petrusová

Zamilovaná romance, kde se dočkáte spousty vtipných i dramatických situací. Věřím, že nikoho nenechá chladným. Já z ní byla nadšená, už dlouho jsem nečetla tak působivou knihu.

Děj:
Paige je ošetřovatelka, rodina jejího bývalého pacienta jí doporučí přátelům a ona se dostane do rodiny Bavettových, přijme péči o jejich syna Michaela, který je sice dospělý, ale před půl rokem měl nehodu a od té doby je myslí na úrovni tříletého dítěte. V poslední době je Mikee až agresivní, ale Paige přijme velmi snadno a doslova k ní přilne.
A tak se Paige stará o "malého velkého" Mikeeho a snaží se pochopit rodinu Bevettových, kteří obchody upřednostňují nad rodinou. K tomu má Paige a Mikee stále doprovod, osobního strážce Johna. Dlouho Paige trvalo, než zjistila, že pracuje pro mafii.
Co se stane, až se Mikee vrátí do normálu? Dokáže ho Paige brát jinak než jako malého chlapce? A bude Paige v bezpečí, až se mafiáni dozví, že o nich ví?
.
O knize:
Kniha má vlastně jednu zvláštnost, a to, že ji napsala česká autorka, což je u většiny knih vydaných u nás spíše výjimka. Ne, že bych naše autory podceňovala, ale přece jen raději čtu zahraniční, vlastně ani nevím proč.
.
Postavy:
Paige je velmi citlivá osobnost, která se nedokáže na svou práci ošetřovatelky patřičně povznést, proto je také vždy smutná, když některý z jejích pacientů zemře. Tentokrát se rozhodla hledat ne žádného starce, ale dítě. Vlastně se jí to podařilo, dostala do péče Mikeeho, kterého si okamžitě velmi oblíbila, stejně jako on ji.
Michael se po nehodě stal malým chlapcem uvězněným v dospělém těle, který má největší starosti, jestli ráno dostane čokokuličky nebo jestli se s ním bude někdo hrát. Paige si ho získala již během prvního setkání a on se na ní velmi upnul. Není za touhle dětskou láskou něco více? Není snad Paige jedinou osobou, která ho dokáže vrátit zpátky do dospělosti? Možná mu stačí, když ho Paige omylem shodí ze schodů.
Robert je vážný právník, který není zvyklý si cokoliv nechat líbit. Paige ho svým způsobe přitahuje, ale nerad by jí ublížil. Vlastně mě ze začátku napadlo, zda se ti dva nedají dohromady. Ona ho však nedokáže pochopit, jednu chvíli je to usměvavý a vtipkující muž, ale vzápětí se z něho stává nesnesitelný a vznětlivý člověk, který je tvrdý jako skála.
.
Můj názor:
Z počátku chvilku trvalo, než se příběh rozjel, ale během čekání jsme poznávali postavy a jejich okolí, pak už jsem se jen bavila. Už dlouho jsem se u knihy tak nenasmála. Zároveň na ě kniha zapůsobila citově, v závěru jsem se už neudržela a ronila slzy. Nemohla jsem uvěřit, že by to takhle mohlo skončit.
.
Najde se zde několik zvratů, které dokáží velmi zásadně otřást příběhem, ten se pak vydává jiný směrem. Celkový nápad je hodně originální, a přestože se jedná jen o romanci, tak se u ní budete bavit a napětím ani nedýchat.
Děj na mě působil velmi skutečně a klidně bych uvěřila, že by se to mohlo stát. Rozhodně je to po všech těch zamilovaných upírů a jiných oblud velká změna, kterou jsem uvítala s otevřenou náručí.
.
Jednotlivé postavy jsou skvěle propracovány do každého detailu, takže je všechny poznáte pěkně zblízka. A nezáleží, zda vám budou sympatické, či nikoliv. Já si oblíbila hned několik postav, stejně jako jsem hlavně paní Bavettovou chvilkami až nenáviděla, hlavně za to, jak se chovala k malému Mikeemu.
.
Prostředí velkých obchodů a praní špinavých peněz, případně vyřizování účtů s nepřáteli, na mě udělalo dojem, stejně jako na Paige, která z toho všeho není nadšená, tedy jen do doby, než zjistí, že Michaela miluje. Vlastně už od začátku jsem předpokládala nějakou velkou lásku až za hrob a samozřejmě jsem se jí i dočkala.
.
Obálka je velmi vydařená, zaujme na první pohled a rozhodně se k příběhu hodí. Moc se mi líbí, stejně jako grafické zpracování knihy.
.
Nebezpečná láska je velmi zajímavou knihou, snoubí v sobě romanci, humor i napětí, které hlavně ve třetí třetině je až k nevydržení. Detektivka to vlastně není, i když tu je takový náznak. Důležitější je zde vtip a zábava, která nezklame, a vy se budete moct chvílemi potrhat smíchy.
Takže pokud máte rádi velkou lásku, romantiku i mafiánské napětí, tak je pro vás tahle kniha jako stvořená. Rozhodně je to skvělá oddychovka.
.
Hodnocení: 9/10
Název: Nebezpečná láska
Autor: Kateřina Petrusová
Vazba: Tvrdá
Počet stran: 376
Vydal: Fragment, 2012 (1. vydání)
Doporučená cena: 299 Kč

Komentáře