Recenze: Tajemství sedmi ještěrek - Veronika Černucká

Soukromá vyšetřovatelka Tara je na scéně a žádný zločin není dostatečně složitý, ab ho nevyřešila. Starý dům U sedmi ještěrek otevírá své brány a odhaluje své obyvatele, kteří jsou pro peníze ochotni i zabíjet...
.
Děj:
V domě U sedmi ještěrek řádil vrah a všichni z rodin jsou zděšeni, protože je velký předpoklad, že viníkem je někdo z nich. Na případ jsou nasazeni inspektor Myška se svým týmem a inspektor Vyskočil, který si na pomoc přizve soukromou vyšetřovatelku Taru. Ta případ s chutí přijímá, protože by ráda porazila Myšku, on jí totiž před lety nevzal k policii, přestože splnila podmínky.
Kdo stojí za vraždou úspěšné malířky a jejích blízkých? Jaká tajemství skrývá starý dům a jeho obyvatelé? Dokáže Tara zúročit své zkušenosti i schopnost řešit složité případy?
.
O autorce:
Tajemství sedmi ještěrek je druhou knihou mladé autorky Veroniky Černucké, která přispívá do různých periodik. Detektivky nejen ráda píše, ale také čte, takže odhaduji, že á před sebou velmi slibnou kariéru spisovatelky detektivek. Na podzim jí vychází další kniha, přesněji soubor povídek Právo na vraždu, takže se máte na co těšit.
.
Můj názor:
Na knihu jsem se vrhla s velkou chutí, protože jsem četla její prvotinu Noc, kdy jsem měla zemřít a nemohla jsem se dočkat dalšího díla od této nadané autorky. Rozhodně jsem nepochybila a knihu si náramně užila. Měla jsem jí jen půjčenou z knihovny, ale určitě si jí do své knihovničky velmi brzy dokoupím, protože bych se k ní chtěla vracet a užívat si její atmosféru.
.
Úvod knih je trošku nudný, ale jde jen o první kapitolu, kde autorka představuje jednotlivé členy bohaté rodiny z domu U sedmi ještěrek a že jich je. Z počátku jsem měla trochu problém se v nich vyznat, ale hned po první vraždě, na kterou jsem nemusela moc dlouho čekat, se děj rozjede a během čtení jsem se s postavami velmi dobře seznámila.
.
Tara je velmi výjimečná a svérázná žena, které nechybí atraktivita, inteligence, bystrý úsudek i osobitý smysl pro humor. Její rodina sice nemá zrovna dobrou pověst, kterou korunuje její dědeček coby mafiánský kmotr v důchodu, ale to jí nezastaví a touží sloužit zákonu. K policii jí nepřijme inspektor Myška, protože je žena a je chytřejší než on, takže Tara tedy zvolí jinou metodu, jak odhalovat spletité případy, stane se soukromým detektivem.
.
Ostatní postavy jsou sice vedlejší, ale to autorce nebránilo, aby je čtenáři také podobně nepředstavila. Všechny jsou vylíčeny velmi věrohodně, až se celý příběh do každého detailu zdá být naprosto reálný. Policie se příliš nepředvedla, za to Tara byla daleko chytřejší a hlavně vnímavější, takže odhalila i nepatrné stopy vedoucí k vrahovi.
.
Zajímavá je scéna, kdy Tara přijede do domova důchodců Klidné stáří a ujme se jí velmi upovídaná paní, která jí vyklopí veškeré informace i drby o podezřelých členech rodiny, dokonce si popovídají i o literatuře a přitom jsem si všimla, že se tu objevuje kniha Právo na vraždu. Tak se jmenuje autorčina kniha, která vyjde na podzim. Prostě taková lehká reklama, ale velmi důmyslná.
Ukázka ze str. 155 - 156 :
Bábinka s ovčí hlavou vypískla: "To jdete kvůli těm vraždám, že jo? Vy pracujete u policie, nebo jste soukromý detektiv? Já nikdy žádného neviděla, jenom jsem o nich četla."
Tak jsem jí udělala radost a prozradila, že jsem soukromý detektiv, ale že spolupracuji s policií. "Hm, to v knížkách moc často není," zamyslela se. "Tam jsou detektivové inteligentní a policajty každý autor líčí jako úplné pitomce," rozumovala bábinka. "Taky máte ráda detektivky? Nejradši mám knížky od Agathy. A kdo taky ne, že jo? I když v knihovně tady u nás mi poradili Právo na vraždu."
"Jiřino! Právo na vraždu mám rezervované už měsíc! Ty ho schválně blokuješ," ozval se za námi rozhořčený mužský hlas.
.
Příběh je čtivá, a jakmile se do něj začtete, tak už jen stěží dokáže přestat. Pomalu dostáváte indicie, které by vás měli dovést až vrahovi. Kandidátů na něj máte od začátku hned několik a já se přiznám, že jsem skutečného vraha, který zabíjel jen kvůli závisti, neodhalila. Holt nejsem detektiv.
Čtenář však má dostatek času pátrat a namáhat si hlavičku, protože skutečného viníka se dozví až úplně na závěr, který je překvapivý a toho dotyčného jsem příliš nepodezřívala.
Dopředu prozradím, že vrahem je zahradník. :-) Oh, promiňte, on tady ani žádný není. No nic, pokud chcete přijít na to, kdo vraždil, tak si holt musíte přečíst Tajemství sedmi ještěrek.
.
Knihu mohu doporučit nejen milovníkům detektivek, protože jsem o zajímavou klasickou detektivku s notnou dávkou černého humoru i napětí.
.
Hodnocení: 9/10
Název: Tajemství sedmi ještěrek
Autor: Veronika Černucká
Vazba: Pevná
Počet stran: 220
Vydal: Moba, 2012 (1. vydání) - 157. sv. edice Původní česká detektivka
Doporučená cena: 239 Kč

Komentáře