Jak vycvičit draka - Cressida Cowell

Knihu How to Train Your Dragon napsala Cressida Cowell v roce 2003 a u nás ji vydalo nakladatelství Fragmnt v roce 2007 pod názvem Jak vycvičit draka.
.
Knihu jsem si půjčila z knihovny a byla jsem na ní velmi zvědavá. Viděla jsem film a moc se mi líbil, tak jsem se domívala, že mu bude alespoň podobná. Bohužel kniha nemá s filmem nic společného, tedy až na jména postav, ale dějově se jedná o něco jiného.
.
Škyťák je syn vikingského náčelníka, jenže je malý, nemotorný a ani hrdinský. Vikingové si ochočují draky, jenže Škyťák si najde nejmenšího draka Bezzubku, neumí ho vychovat a drak si dělá co chce. Když však Škyťákovi hrozí vyhnání z vesnice, tak s Bezzubkou zachrání celý ostrov před obrovitými draky a konečně se stane hrdinou.
.
Příběh je čtivý, ale nijak zvlášť napínavý a přišel mi málo zorvinutý. Vím, že to je dobrodružná pohádka pro děti a mládež, ale stejně jsem od knihy čekala víc. Ani mi nepřišla vtipná, ale spíš směšná.
.
Jediným kladem jsou příjemné ilustrace a kresby postav i děje, které doplňují text. Ty se mi hodně líbily a oživují tím knihu.
 

Komentáře