Eragon - Christopher Paolini

Eragona jsem před Vánocemi objevila u nás v městské knihovně, tak jsem si vypůjčila přes Vánoce přečetla, možná si brzy vypůjčím další díl, ale momentálně toho mám doma na čtení ještě dost.
.
Kniha Eragon v originále vyšla v roce 2003 a napsal jí Christopher Paolini, u nás poprvé vyšla v roce 2004 v nakladatelství Fragment, o té doby bylo vydané několik dotisků, protože je kniha velmi žádaná.
.
Eragon patří do "povinné" četby všech nadšenců fantasy, děj není nikterak složitý, jen je lepší se mu věnovat, tak neztratíte přehled nad dějem. Ne, že by byl nějak složitý, ale dost se v něm skáče a místy není tak úplně přehledný.
Knihu je určena především mladším ("náctiletým") čtenářům, ale i dospělí si v ní něco najdou. Jedná se totiž o příjemné čtivo, při kterém se odpočine každý.
.
Autorem je mladý, začínající spisovatel, neříkám, že kniha je špatná, spíše naopak je skvělá a čtivá. Sami čtenáři prokázali, že se jedná o kvalitní četbu, která stojí za to, aby se četla. Přesto jsou v knize myšlenky, které uprostřed děje končí a dál rozvinuté nejsou. Asi jsem puntičkář a příliš si všímám nedostatků, ale taková jsem už já.
V knize je však použit velmi bohatý jazyk, který děj obohacuje a příběh rozhodně není nudný, ani na chvilku vás nenechá vydechnout a jste nuceni putovat s Eragonem a jeho přáteli dál a dál.
.
Velmi mě zaujala postava Safiry, tedy draka. Nejedná se totiž o běžný pohled na toto bájné stvoření, jako na magickou a hrůzostrašnou bytost, ale jako fyzicky zranitelnou, která je závislá na Eragonovi a pro něho je ochotná se obětovat, i kdyby jí to mělo stát život.
.
Přiznám se, že Eragona čtu poprvé a je pro mě velmi napínavým fantasy, další díly si jistě někdy přečtu. Čtvrtý díl v češtině vychází v březnu tohoto roku, ale já teprve uvidím, kdy se k němu dostanu.

Komentáře