Letopisy Narnie: Princ Kaspian - C. S. Lewis

Letopisy Narnie II. - Princ Kaspian napsal C.S. Lewis a v originále vyšla v roce 1950 pod názvem Prince Caspian. U nás vyšla několikrát a ta varianta, kterou jsem četla vydalo nakladatelství Orbis picls v roce 1994.

Oficiální text:
Snad každý z nás má nějakou svoji zemi, která je jenom jeho a kde prožívá všelijaká dobrodružství. Ale většina má tu zemi pouze vymyšlenou. Kluci a holky, o kterých se dočtete v těchto knížkách, měli to štěstí, že ta jejich země byla skutečná.

Nedávno jsem přečetla Lev, čarodějni a skříň a rychle jsem se vrhla na pokračování. Další díly si určitě také přečtu, tahle série mě učarovala.

Děj je velmi napínavý a oproti předchozímu dílu, mi přijde více propracovanější. Scény jsou tam mnohem lépe popsány a i děj dostává více šťávy.
Přesto se děj chvilkami stává méně přehledný. Ze začátku se trošku vleče, ale pak zase pokračuje svižným tempem.
Jen závěrečná bitva by mohla být více popsána, tak nějak se ztrácí v textu, jako by pro děj nebyla důležitá.

Děti se vracejí do Narnie, odkud je zavolal král Kaspian. Narnie potřebuje osvobodit od zlých Telmarínů. Děti zjišťují, že od jejich vlády v Narnii uběhla celá staletí, přestože pro ně to byl jen rok. Nezbývá jim nic jiného, než najít Aslana a zachránit Narnii.

Kniha se mi četla celkem snadno, až na pár okamžiků, kdy byl trochu zašmodrchaný, ale jinak je to úžasná kniha, kde vám autor nechává spousty místa pro vaši představivost.

Je to krásná pohádková fantasy, kterou bych asi doporučila hlavně mládeži, ale klidně si ji může přečíst i někdo starší.



Komentáře